Kuruluşu
Gittigidiyor.com'un kurucuları olan 4 arkadaş (Serkan Borançılı, Tolga Kabataş, Burak Divanlıoğlu ve Aydonat Atasever), sitenin kısa sürede başarılı olmasından etkilenerek 2008 Temmuzunda cimri.com’u kuruyorlar. Cimri.com'un Cimri A.Ş.’ye ait fiyat karşılaştırma sitesidir. Hedef kitlesi %100 alışveriş odaklı, A-B grubunda yer alan ve 25 yaş üstü bireylerdir.
Tüm dünyada fiyat karşılaştırma siteleri iki kategoride yer alıyor. Birincisi müşterilerine fiyat karşılaştırma hizmeti sunarak en ucuza ulaşmalarını sağlayan sitelerdir. İkinci kategori ise müşterilerine fiyat karşılaştırmanın yanı sıra ürünler hakkındaki teknolojik bilgilerin de karşılaştırılmasını sağlayan sitelerdir. Cimri.com Türkiye’de birinci kategoriye giren akakçe.com gibi başarılı bir sitenin olmasının da etkisiyle ikinci kategoriye yöneliyor.
Sitenin kurulumu aşamasında en çok uğraştıkları konu ürünlere ait teknik bilgilerin sisteme girilmesidir. Bu amaçla 12 kişilik bir ekip kuruluyor ve 18 ay boyunca yaklaşık 150.000 ürünün teknik bilgileri manüel olarak siteye giriliyor.
Hizmetler
160 ayrı mağazaya ait bu ürünler 10 farklı kategoride gruplanmış olarak sitede yer alıyor. Bu mağaza çeşitliliği aynı zamanda fiyat çeşitliliğini de beraberinde getiriyor. Böylece müşteri hangi ürünlerin hangi mağazalarda daha ucuz olduğunu rahatlıkla görebiliyor. Müşterilerin şikayetleri doğrultusunda da iyi çalışmadığı fark edilen mağazalarla yapılmış olan anlaşmalar feshediliyor.
Sitede ürünlere ait fotoğraflar ve profesyonel editör grubu tarafından ürünlere yapılan yorumlar yer alıyor. Ayrıca müşterilerin aradıkları ürünleri daha rahat bulabilmeleri için filtreleme sistemi yer alıyor. Buna göre müşteriler istedikleri ürünlerin kategorilerini, alt kategorilerini ve isterlerse spesifik özelliklerini girerek tam olarak istedikleri ürünlere ulaşabiliyorlar.
Firmanın en yeni uygulaması cep telefonlarından sundukları mobil hizmetdir. Ayrıca şu anda yorum siteleri ile entegrasyon için çalışmalar yapılıyor. Bu sayede müşterilerin her ürün hakkında kullanıcı yorumlarına da ulaşmaları hedefleniyor.
Gelirler
Firmanın gelirlerine geldiğimizde, bunlar iki kaynaktan sağlanıyor. Birincisi filtrelemeden sonra ürün listesine ulaşan müşteriler fiyatlarını da gördükleri ürünler için verilen linklere tıklayarak tedarikçi mağazaların sitelerine yönlendiriliyorlar. Bu yönlendirme başına ürün kategorilerine göre 5 ile 15 kuruş arasında değişen bir ücret alıyorlar. İkinci olarak, müşteriler bu yönlendirildikleri sitelerden ürünleri satın alırlarsa ortaya çıkıyor. Bu durumda da cimri.com tedarikçi e-ticaret sitesinden ürünün satış fiyatı üzerinden komisyon alıyor.
Siteyi 2010 itibariyle ayda 2.500.000 kişi ziyaret ediyor ve cimri.com’u ziyaret eden her 100 kişiden 2’si sitenin yönlendirmesiyle eriştikleri mağazalardan satın alma gerçekleştiriyor. Bu dünya ortalamanın üstünde bir satım alımın olduğunu gösteriyor. Bunu cimri.com üzerinde ürünlere ait her türlü bilginin verilip, gereksiz yere, satın alma niyeti olmayan müşterilerin tedarikçilere yönlendirilmemesi sayesinde başarılıyor.
Reklam Çalışmaları
Site ürünlerin teknik bilgileri açısından bir katalog niteliğinde çok büyük bir bilgi havuzu olduğu için google aramalarında doğal olarak üstlerde yer alıyor. Bu da cimri.com’a ücret ödemeden reklam yapma olanağı sağlıyor. Özellikle şu kategorilerde Türkiye’deki en fazla bilgi cimri.com’da bulunuyor:
Beyaz eşya
Cep Telefonu
Bilgisayar
Fotoğraf makinesi ve kamera
Elektronik
Zaten sitedeki müşteri trafiğinin %60’ı google’dan geliyor. Bunun dışında bir ara düşük bütçeli bir televizyon reklamı projesi yürütülüyor. Bu da müşteri trafiğinin bir zıplama yaparak 6-7 kat büyümesini sağlıyor. Ayrıca gittigidiyor.com üzerinde marka tanınırlığını arttırmak için reklamlar ve az miktarda google’da ücretli reklamlar da kullanılıyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder