5 Nisan 2010 Pazartesi

Seçkin Markalardan İndirimli Alışveriş: Markafoni


Üniversitedeyken bir dijital tasarım şirketi kurarak iş hayatına atılan Tolga Tatari 4 arkadaşı ile beraber 8-9 projelik bir fikir havuzu oluşturuyorlar. Bunların içinden en güvendikleri fikir olan Markafoni’yi seçiyorlar ve yabancı sermaye desteğini de alarak işe başlıyorlar. Böylece Türkiye’nin ilk özel alışveriş kulübü olan Markafoni 2 yıl önce 6 aylık bir hazırlık sürecinin ardından açılıyor.

Özel alışveriş kulübü fikri ilk olarak Avrupa’da ortaya çıkıyor. Amerika’da daha sonra başlıyor ama orada internetten alışveriş yapma oranı daha yüksek olduğu için daha çabuk gelişme imkanı buluyor. Türkiye’de başarılı olamayacağı, gelişemeyeceği yönündeki önyargılara rağmen sektör Markafoni’nin önceliğinde hızlı bir gelişme gösteriyor.

Sitenin temel amacını müşterilerine moda ve tekstil sektörlerindeki ünlü markaların ürünlerini en uygun fiyatla satmak oluşturuyor. Bu satışlar her marka için 2 günlük kampanyalar şeklinde yapılıyor. Üst segmentlerden müşterileri hedefliyorlar. Markaların normal satış fiyatları üzerinden %30 ile %70 arasında indirim yapılıyor. Bu amaçla firmalarla iki şekilde anlaşma yapıyorlar:
1.Ürünler firmaların kendi indirimlerinden önce Markafoni’de indirimli satışa sunuluyor
2. Firma indiriminden sonra Markafoni’de tekrar indirimli bir satış yapılıyor.

Özel alışveriş kulübü olarak çalışması nedeniyle üyelik için bir üyenin davetine ihtiyaç duyuluyor. Bu sayede üyeler kendilerini özel hissediyorlar ve sadece onlara özel avantajlardan yararlanabiliyorlar. Bu nedenle reklam aracı olarak kitlesel pazarlamayı kullanmıyorlar. İlk başlangıçta kurucuların sadece kendi arkadaş çevrelerine duyurmasıyla 2.000 üyeye ulaşılıyor. Bundan sonra ise kulak kulağa hızla yayılarak 2. ay sonunda 50.000 üyeye ulaşıyorlar. Şu anda yaklaşık 1 milyon üyeleri bulunuyor ve her ay 150.000 yeni üye alınıyor. Bu şekilde özel bir kulüp niteliğinde olmasına rağmen Türkiye’de en hızlı büyüyen e-ticaret sitesi olmayı başarıyor Markafoni.

Sitenin bu kadar hızlı yayılmasını sağlayan nedenlerin başında üyeleri çevrelerindekilere duyurmaları için motive etmeleri geliyor. Bu amaçla üyelerin davet ettikleri her bir üyenin yaptığı ilk alışverişten 10 TL’lik indirim hakkı kazanması sağlanıyor. Ayrıca üyeleri alışveriş yapmaya teşvik etmek için her sabah tüm üyelere o günkü kampanyalar ile ilgili e-mail gönderiliyor. Bu amaçla da yurtdışındaki bir firma ile çalışıyorlar.

Rekabete baktığımızda, Markafoni Türkiye’deki ilk özel alışveriş kulübü olmasının avantajlarından yararlanıyor ve sektör birinciliğini sürdürüyor. Almanya orijinli Limango’yu en büyük rakipleri olarak görüyorlar. Bunun yanı sıra tekstil ve moda sektörlerine ait ürünleri satan tüm e-ticaret siteleriyle rekabet içindeler. Çünkü Markafoni üyeleri daha önce Markafoni’de kampanya yapmış olan firmaların ürünlerini almak için diğer sitelere yönelmektense bir iki ay bekleyip daha uygun fiyatla Markafoni’den almayı tercih edebiliyorlar.

Geleceğe yönelik planları çerçevesinde lojistik merkezi kurma çalışmalarına başlamış bulunuyorlar. Ayrıca Avustralya’da brandsExclusive adıyla bir Markafoni’nin şubesi şu anda hizmet veriyor. Bu şubenin IT ve yazılım çalışmaları Türkiye’den yapılmaktadır. Yunanistan, Ukrayna ve Güney Kore’de de şubelerin açılması için çalışmalar sürüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder