23 Mart 2010 Salı

Ayşe Tatile Nasıl Çıktı?

Tatilsepeti.com'un Kuruluşu
1996 yılında lisede okuyan 4 öğrenci Dalton’lardan esinlenerek Daltons organizasyon şirketini kuruyorlar. İşe Galatasaray Lisesi öğrencilerine yönelik Uludağ Turları düzenleyerek başlıyorlar. Turlara katılım arttıkça daha geniş kitlelere hitap etmek için önce Fransız Okulları daha sonra da İstanbul’daki tüm kolejler için turlar düzenlemeye başlıyorlar. Bu konuda başarılı olduklarını görünce Bodrum, Antalya gibi yaz dönemi tatilleri de ayarlamaya başlıyorlar.
Lise bittiğinde bir yol ayrımına geliyorlar. Daltons Organizasyon hala çalışmalarına devam ederken, 2002 yılında DLT Turizm ve Ticaret A.Ş firmasını kuruyorlar. Üniversiteye başladıktan sonra 2 kişi aralarından ayrılıyor ve dört kişi başladıkları yola 2 kişi devam etmek zorunda kalıyorlar. Az sayıda kişi ile tatil yapmak isteyen müşterileri kaçırmamak ve müşterileri tüm acenteleri gezmek zorunluluğundan kurtarmak için 2004 yılında tatilsepeti.com’u kuruyorlar ve böylece tatil organizasyonuna yeni bir yön veriyorlar. Amerika’da master yapan yazılımcı arkadaşları Nedim Paltura’yı da aralarına alarak kısa sürede büyük başarılar elde ediyorlar.

Şirket Yönetimi ve Hizmetleri
Kurucuların şirket içindeki pozisyonlarını Suat Gücel Satış ve Pazarlama Müdürü; Nedim Paltura Operasyon Müdürü ve Kaan Karayal Finans Müdürü şeklinde belirliyorlar. 40 kişilik Call Center (ya da satış ekibi diyebiliriz) ekibi ve 20 kişilik satış sonrası evraklarını hazırlayan bir ekip oluşturuyorlar. Bu ekipler hem müşterilere tatil seçenekleri konusunda bilgi veriyor hem de satışlarını yapıyorlar. Ayrıca siteye otel, acente bilgilerini giren 6-7 kişilik bir ekip bulunuyor. Bu ekiptekiler de müşterilerin güncel verilere ulaşabilmeleri için sürekli veri girişi yapıyorlar.
12 tur operatörü ve tüm hava yolları ile çalışıyorlar. Çalıştıkları tur operatörleri: Magic Life, DLT Tour, Hey Travel Trends, Jolly, Odeon Tours, Pronto Tour, Cafe Tur, Işıl Tur, Setur, VIP Turizm, Golden Bay Tour, Expedia. A-, B- ve C+ oteller ile çalışıyorlar. Yani belli bir seviyenin üstündeki müşterileri hedefliyorlar. Butik Otelleri kişiye özel fiyat esnekliği yaptıkları ve onları zor durumda bıraktıkları için pek tercih etmiyorlar.

Pazarlama
İnternet üzerinden tatil satışında Türkiye’de ilk oldukları için ilk başlarda rakipleri yoktu; ancak şu anda 1000’e yakın benzer hizmetler sunan firmanın çalıştığı ve yoğun rekabetin yaşandığı bir sektörde hizmet veriyorlar. Bu nedenle ilk başlarda hem ucuz olduğu hem de satışı arttırmada çok etkili olduğu için internet reklamlarını tercih ediyorlardı. 2009 yılından itibaren TV, billboard, gazete, alışveriş merkezleri vb. yerlere de reklam vermeye başlıyorlar. Turizm sektöründe en çok geliri elde eden gazeteler en büyük rakipleridir; ancak tatil siteleri hem görsel çeşitlilik (fotoğraf, video vb) hem de daha ayrıntılı bilgi verme olanakları sayesinde gittikçe artan oranda gazetelerin pazar payından çalmaktadırlar.
Tatilsepeti.com’un turizm acentelerine göre avantajları; ödeme koşullarında değişiklik yaparak müşteriye daha fazla taksit imkanı sağlama, aynı otellerdeki konaklamanın farklı acenteler tarafından farklı fiyatlarda satılmasını önleme, satış sonrası hizmet olarak müşteriye hem acenteye hem de tatilsepeti.com’a başvurabilme olanağı sağlama olarak sayılabilir.
Tatilsepeti.com’u inceleyerek lise yıllarında amatör olarak çalışmaya başlayan bir grup gencin nasıl sektöründe öncü bir firma yarattıklarına şahit olduk.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder